Veckans långa

Idag var det dags för veckans långpass. I och med att jag tänker ta det lite lugnt med löpningen och undvika långpass ett litet tag så passade jag på att åka skidor. Jag valde att köra skate då jag tänkte att det borde vara bra aktivering av rumpan. Mycket rumpa-tänk nu:) Skidåkning är ju även bra som alternativ träning till löpning.2014-01-19 13.05.23

I och med att jag ska fokusera en hel del på kontakt och teknik nu ett tag så tänkte att jag skulle göra det även på skidpasset. Jag har bättre teknik när jag åker klassiskt än nar jag åker skate så jag behöver verkligen jobba med tekniken. Maken och Lilleman var med till skidstadion och stod och gav mig tekniktips. Jag träffade även på en kollega som är skidtränare så jag fick lite tips av honom också. Och vet ni vad, något hände! jag känner att jag tog ett stort steg framåt vad det gäller tekniken idag. Helt plötsligt så kändes det bara helt annorlunda och mycket lättare. Jag hittade balansen, kunde åka längre på varje skär och på så sätt med mindre frekvens. jag fick även till nästan alla växlar. Vilken skillnad och vad harmoniskt det kändes!

Totalt blev det 80 min på skidorna inklusive en del teknikträning där jag åkte fram och tillbaka på platten. Jag började och avslutade dock i spåret, först som uppvärmning och sedan för att känna på pulsen ytterligare:)  Vädret var perfekt, minus 10 grader och sol. Kan det bli bättre:)2014-01-19 13.05.17

En reaktion på “Veckans långa

  1. Härligt! Jag var också på ÖSK och åkte skidor igår, riktigt fint var det! Kul att du fick till tekniken, känner tyvärr inte att jag riktigt hittat tekniken än i år (men har bara åkt 3 gånger hittills, så jag hoppas att det kommer).

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *