Var tredje

Jag har inget specifikt mål med min träning just nu på så sätt att jag inte har något lopp jag ska springa eller något annat mätbart mål som jag jobbar mot. Just nu vill jag bara träna regelbundet och varierat, hålla mig skadefri (jag känner av och till av mitt knä som jag hade en inflammation i för två år sedan) och komma tillbaka efter graviditeten rent fysiskt. Nu under sommaren vill jag variera min träning lite extra och som jag skrev häromdagen vill jag satsa lite extra på mina svaga länkar. För att undvika att min träning endast består av löpning i och med att det ändå på något sätt är det jag älskar mest och särskilt på sommaren så kör jag nu efter principen var tredje. Det är något som jag har hittat på själv och något som jag tycker passar bra för att variera min träning.

Var tredje innebär för mig att när jag tränar alternerar jag tre olika saker. I mitt fall just nu så är det styrketräning, löpning och yoga. Första passet jag tränar är löpning, nästkommande pass oavsett när det sker är styrketräning och det tredje passet är yoga. Dessa tre saker kan ske under två dagar men också under en flerdagsperiod. I och med det här systemet så måste jag alltid ha kört yoga eller annan rörlighetsträning (som jag inte älskar men verkligen behöver) innan jag får springa nästa gång. Snacka om morot:) Jag prioriterar gärna bort rörselseträning då jag inte tycker att det är särskilt skönt….

Igår körde jag först yoga på morgonen och sedan sprang jag på kvällen. Så nästa pass blir det styrketräning:) Jag har några saker som jag gör som inte riktigt ingår i det här upplägget, något som jag försöker göra på daglig basis men inte alltid lyckas med. Mer om det imorgon:)

Trevlig kväll!
20160630_213404Efter gårdagens löppass blev det givetvis et dopp i sjön:)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *