Träningen framöver

Ja, då var viloveckan över. Den var nyttig för både knopp och kropp, kanske främst för knoppen som behövde lite återhämtning. Jag behövde få känna suget efter att träna och det gör jag nu. Efter Hässelbyloppet blev det lite tomt, det var ju ett av årets mål, att springa milen under 45 och det lyckades jag ju nästan med… ett annat mål har varit att bli en snabbare och starkare löpare och det har jag blivit. Snabbare än någonsin och förmodligen starkare än någonsin i alla fall i bålen som jag har fokuserat en hel del på. Så rent uppfyllnadsmässigt vad det gäller målen är jag ju hyfsat nöjd. Så vad händer nu då?

Jo jag ska träna det jag känner för tänker jag, utan att ha en strukturerad plan och ett strikt syfte. Dock vill jag inte tappa den snabbhet som jag har byggt upp under sommaren/hösten samtidigt som jag vill börja bygga uthållighet inför 2014 års äventyr som verkar bygga på just uthållighet (mer om 2014 i ett annat inlägg). Så två pass konditionsträning i veckan kommer nog att finnas kvar, ett med högre intensitet och ett med lägre. Mer än så vill jag inte specificera. Styrkemässigt vill jag köra en del Crossfit och annan högintensiv styrka samtidigt som jag vill fortsätta träna en del rörlighet och bålstyrka. Fem pass per vecka låter bra. Så var det sagt och så får det bli:) Ja i alla fall året ut!

Nu kanske ni tycker att jag ändå gjorde en plan men jag skulle vilja säga att jag satte ramarna. Att träna helt utan en baktanke är jag nog inte kapabel till och nu tyckte jag ändå att ramarna blev relativt luftiga:)

Igår körde jag ett lågintensivt konditionspass i form av 8,2 km löpning med barnvagn. Sällskapet var grannen och en lånad hund. Fint höstväder enligt Jämtlandsrutin och en härlig tur! imageimageimage

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *