Träning när man har ont om tid

Torsdag till söndag den här veckan driver jag och några till Hara sommarcafé i Hara. Caféet är öppet mellan 12-22 så det blir långa daga i caféet. Innan öppning bakar vi, handlar och ställer i ordning och efter caféet så är det återställning och städning som gäller. Jag har planerat att få in två träningspass under dessa fyra dagar som vi har caféet och vill jag då hinna träna så får det bli korta och intensiva pass. Igår åkte jag från Hara till Östersund för att handla och då passade jag på att gå en snabb sväng till gymmet. Jag hade ungefär 20-25 min på mig innan jag var tvungen att åka igen. Jag värmde upp med 5 min löpning på löpbandet och sedan körde jag 5 varv av 5 övningar utan nästan någon vila.

Övningarna jag valde var:
Stående rodd med stång
Benpress med ett ben i taget
Sumo deadlift high pull
Arnhävning med indrag på boll
Jorden runt

Kort snabbt och effektivt, jag var klar på ca 15 min med själv styrkedelen så total tid på gymmet blev ca 20 min. Det går att hitta lösningar även när man har ont om tid:)20140808_091813

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *