Träna på semestern

Idag klämde jag in ett träningspass strax innan lunch, jag visste ju att jag skulle sitta i bilen större delen av dagen och då tycker jag att det är skönt att ha tränat innan. Jag har normalt sett målsättningen att träna 5 pass per vecka och det vill jag verkligen hålla i även under semestern. Förutsättningarna borde ju vara givna nu när vi båda är lediga och kan hjälpas åt med Lilleman på dagarna. Att man är på resande fot är ingen ursäkt för att inte träna tycker jag utan det är bara att göra det bästa av situationen, planera och prioritera. Jag prioriterar träningen högt i mitt liv då jag känner att det gör mig glad och ger mig massor med energi.

Jag har valt att ta med mig några träningsredskap på resan, dagens träningsutrustning bestod av två av de tre träningsredskap som jag har med mig, hopprepet och kettlebellen.

Dagens träning bestod av:
– 300 hopprepshopp som uppvärmning
– 50 burpees
– 50 svingar med kettlebell
– 50 st knä mot armbåge när man står i plankanposition
– 50 st sumo deeadlift highpull, dvs marklyft kombinerat med drag mot hakan.
– 50 st frivändningar med kettlebell
– 50 st sneda cunches

Passset genomfördes barfota i solen och hela kroppen fick sig en genomkörare på endast 25 minuter. Träning behöver inte ta lång tid:)

I skrivande stund lämnar vi Hörnäs och åker via Örnsköldsvik mot Månglen, Mångeln ligger i närheten av Ockelbo. Den svenska sommaren bjuder återigen på strålande sol så det känns lite sisådär att åka bil men vi kanske stannar för ett bad längs vägen. Det är ju det som är det bästa med att bilsemestra utan att ha en strikt plan, vi tar det lite som det kommer. Vi har till exempel ändrat resväg då vi tar en sväng förbi mina föräldrars stuga i Mångeln istället för att åka direkt till Stockholm.

Nu blir det snart ett stop på Fjällräven outlet i Örnsköldsvik:)20130803_11545020130803_115505

En reaktion på “Träna på semestern

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *