Terränglöpning och dagens bål

Dagen har bestått av lite av varje. På förmiddagen var det matlagningsrally, mat till både vuxna och Lilleman tillagades. Eftermiddagen ägnades åt en långpromenad i solskenet. Så fort maken kom hem från jobbet så åkte jag iväg för att träffa en blivande kund för konsultation. Snabbt hem efter det för att byta om och sedan iväg igen för att springa röda banan på ÖSK med några ledare från Team Nordic trail.

Röda banan är 9 km lång och väldigt kuperad. Det lite gratis intervaller kan man säga:)Det blev ett bra pass inför Tjurruset samt Åre trail. Hanna, som jag sprang med, sprang både dit och hem, totalt 3 mil, imponerande:) För mig kändes det jobbigt men ändå bra på nåt sätt:) Det är alltid bra att ha någon som jagar en i hälarna när man springer. Tack Hanna för ett bra pass! 1:04 tog det att springa banan som var lite blöt, geggig och med en del hinder. Precis som en trail-bana ska vara antar jag:) Det sitter reflexer utmed hela banan så den som vill kan springa den med pannlampa i vinter när mörkret har kommit.20130904_203230

Väl hemma igen fotade maken dagens bål, en rotationsövning med pilatesboll.

Utgångsläge: Ligg på rygg och pressa ned svanken i golvet. Placera bollen mellan fötterna och lyft upp benen så att du har ca 90 grader i höften. Lägg armarna utmed kroppen för stöd.
Genomförande: Rotera sedan bollen/benen sida till sida, underkroppen rör sig och överkroppen är stilla. Stanna innan du når marken alternativt innan axlarna lättar från golvet. Armarna ligger kvar längs kroppen. Fortsätt pressa ned svanken i golvet.
IMG_1494IMG_1498IMG_1493

En reaktion på “Terränglöpning och dagens bål

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *