Stabilitetsträning

Jag har den senaste tiden snöat in på det här med stabilitetsträning. Stabilitet vad det gäller bålen har jag så gott som alltid jobbat med. Nu tänker jag även på stabilitet i bland annat knä, höft och axlar. Stabilitet i knä och höft är något som jag har jobbat mycket med just i år. Övningar såsom klockan, draken, höftlyft och höftsänkningar, utfall på bosuboll är några övningar som jag brukar köra. Jag satsar på ett pass tung helkroppsstyrka varje vecka nu och jag kompletterar gärna det med ett lättare pass med fokus på bland annat stabilitet. Häromdagen blev mitt lättare pass ett styrkepass i TRX. I TRX:en blir det mycket stabilitetsträning då övningarna blir väldigt instabila, samma sak om man nyttjar en pilatesboll. Allt detta är gammal skåpmat men det tåls att påminna sig själv om det ibland så att man inte alltid kör hårt och tungt. Varierad och komplett träning är den bästa träningen:) Jag har precis beställt hem boken Total stabilitetsträning för lite mer inspiration!

Tränar du på din stabilitet?

total_stabilitetstraning_for_presationsutveckling-elphinston_joanne-27349432-2280032110-frntl

2 svar på ”Stabilitetsträning

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.