Sid ups, cykelfunderingar och lite annat

Idag har det varit träningsvila för min del. Hela dagen har verkligen gått i lugnets tecken. På förmiddagen besökte jag en vän och kollega, vi pratade och hängde. Hon ska till och starta ett eget företag och även om det är inom en helt annan bransch så det fanns en del att prata om:)

På eftermiddagen åkte jag till Sportsgym för att prata ihop mig med Christer som jag ska hålla löpkursen med. Vi diskuterade lite kring upplägg och träningspass, synkade lite tankar helt enkelt. Sedan hängde jag kvar på stan ett tag. Sedan blev det en glass i solen. Lustigt är att de dagar som jag tar det lugnt och vilar, då känner jag mig som tröttats:) Träning ger verkligen energi!

Jag ska köpa en ny cykel inför kommande multisportäventyr så jag var in på en cykelbutik i stan idag. Jag vill ha en cykel som jag kan cykla på fjället med, med även köra multisport och lite annat. Jag försöker skaffa mig en uppfattning om vad jag ska köpa. Just nu lutar det åt en med endast framdämpning. Jag har tänkt att lägga max 15 000 kr på cykeln och med den budgeten förordar många framdämpning. Jag börjar väl landa i ungefär vilken typ av cykel jag ska köpa samt storlek och så.  Jag har fått en del tips via Facebook också efter att jag lagt ut en förfrågan där.  Nu ska jag börja leta på allvar!

Dagens bålövning är sido sit ups eller som en nära bekant kallar den, sid ups.
Utgångsläge: Lägg dig på sidan på bollen. Höften ska vara placerad på bollen. Sätt fötterna mot till exempel en vägg, ha så brett mellan fötterna att du känner att du har någorlunda balans. Placera händerna vid öronen.
Genomförande: Tänk dig att axeln ska möta höften, lyft överkroppen så länge som du känner att du spänner de sneda magmusklerna. Gå sedan ner igen och stanna innan spänningen i de sneda magmusklerna släpper.

Vill man kan man lägga till en rotation som jag gör på den nedersta bilden.

IMG_1526
IMG_1514    IMG_1528

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *