Rörlighet för bröstryggen

Idag blev det ett träningspass av den lugnare varianten. Jag känner mig inte helt hundra och vill inte utmana kroppen för att dra på mig en förkylning. På onsdag väntar nämligen något spännande och då vill jag vara fräsch i kroppen. Fokus för dagen blev rörlighet och bål, två saker som jag har kommit att prioritera högt det senaste året.

Jag började med en kort stund på crosstrainern och körde sedan 4 st rörlighetsövningar. Rörlighet för höftböjare, baksida lår och bröstryggen. Jag är inne på dynamisk rörlighet för tillfället och stretchar nästan aldrig statiskt numera. Jag tycker att det är både skönare och roligare. Det finns även teorier som säger att det ger bättre resultat för rörligheten, men vem vet, det kan ju vara en modefluga just nu också som så mycket annat:) Jag är ganska platt och stel i bröstryggen och har haft problem just där så jag rörlighetstränar gärna bröstryggen. Här kommer en film på en bra rörlighetsövning för just bröstryggen.

Jag avslutade med fyra övningar för bålen då jag varierade övningar med fokus för de olika magmusklerna. Nu sitter jag framför Idrottsgalan och käkar jordnötsringar:)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *