Motivationssvacka

Sedan jag beslutade mig för att springa mitt sista löppass för den här graviteten så har jag drabbats av en motivationssvacka. För två veckor sedan tränade jag inte en enda gång och förra veckan blev det endast tre pass. Jag tror att det bror på flera olika saker:
– avsaknad av löpning
– att jag varit lite förkyld
– att jag har haft fullt upp med företagsjobb efter mitt vanliga jobb
– att jag känner mig större och klumpigare under den här graviteten än vad jag gjorde under min första så det är inte lika roligt att träna
– att maken jobbar borta i 10 dagar och möjligheten att komma iväg till gymmet är begränsad (jag kan förvisso köra styrka hemma)

Alla får vi våra svackor, även vi som tränar mycket och jobbar med träning:) jag tänker mig att det är ok med svackor, träningen och motivationen kan inte alltid vara på topp. Det viktiga är dock hur vi tar oss ur dem och ATT vi tar oss ur dem. Jag vill ju absolut inte lägga all träning på hyllan för att återta den när jag kan springa igen. Så hur ska jag ta mg ur den här svackan innan motståndet blir för högt?

Att tycka synd om mig själv och fokusera på vad jag inte kan göra gör ju inte saken bättre. Det är bättre att fokusera på vad jag faktiskt kan göra och jag kan göra massor. Jag sätter upp ett mål och gör en plan. Sedan bestämmer jag mig för att bara göra det, trots att jag inte är sugen eller motiverad. För jag vet att jag kommer må så bra av den där kicken, känslan efter träningen. Jag påminner mig om hur bra jag mår av att träna. Plötsligt kommer kroppen ihåg och motivationen är där igen:) För min del handlar det om att hitta motivation till alternativ konditionsträning istället för löpningen. Vad det gäller styrketräningen så har jag ett grundtänk kring det just nu.

Imorgon börjar återtagandet av motivationen! Jag börjar med stavgång i backe:) Hur gör du när motivationen tryter?SAMSUNG
SAMSUNG

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *