Morgonlöpning och Fyshuset Gävle

Igår blev det dubbla pass för min del. Då tisdagens löpträning bortprioriterades till förmån för andra saker så kände jag att jag ville återta det passet igår morse. Mitt knä behöver cirkulation och kontinuitet och det vill jag inte slarva med. Klockan sju på morgonen drog jag ut på en lugn morgonlöpning i skogen. 30 min blev det enligt ordination, jag fokuserade på löptekniken och stannade för att göra någon löpskolningsövning lite här och där. Ett lugnt och skönt pass som jag avslutade med rörlighetsträning ute på gräsmattan. Baksida lår är en muskel som jag behöver rörlighetsträna och den här övningen är verkligen hatkärlek.2014-07-16 08.37.19På dagen igår var vi till Furuvik där vi tittade på djuren, badade samt att Lilleman fick åka lite karusell. När familjen sedan fortsatte tillbaka till stugan stannade jag i Gävle för att träna och äta middag med Emelie. En vän sedan gymnasietiden. Hon tränar på Fyshuset i Gävle och är helt såld på Crossfit. Hon är dessutom otroligt stark och satte faktiskt ett personligt rekord i backsquat igår.

Hon kör efter en Crossfit-programmering och tanken var att jag skulle haka på henne. Tyvärr var nästan alla hennes övningar benövningar så jag bytte ut övningarna och gjorde ett upplägg som passade mig. För min del innebar det övningar såsom frivändning, chins, axelpress, smala armhävningar och sedan några övningar för knät.
Vi var på Fyshuset ganska länge och återigen blev jag påmind om hur kul det är att träna med andra! Tack Emelie för rolig träning och bra häng efteråt:)
IMG_1619IMG_8647

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.