Min träning just nu

Jag är fortfarande inne i fas 2 i min rehabplan dock kan man säga att det är fas 2 plus just nu. Fas 2 plus innebär att jag har fått börja öka sträckan jag springer med 500 meter per vecka samt att jag lägger till en styrkeövning för benen när jag tränar ben. Övningar såsom utfall eller benböj har jag lagt till. Detta efter överläggning med sjukgymnasten. Peppar peppar så känns knät faktiskt bättre. Nu måste jag försöka skynda långsamt och vara lyhörd på hur knät reagerar och backa om det går åt fel håll. Som sjukgymnasten skrev till mig senast så ska jag vara försiktig så att jag inte irriterar senan igen vilket är lätt hänt. Senan är extra känslig efter en inflammation.

Just nu tränar jag två löppass i veckan och nu är jag uppe i ca 6 km löpning per gång. Jag kör fortfarande lugn lätt distans när jag springer. Jag tänkte göra det tills dess att jag kommit upp i några kilometer till. Jag styrketränar tre gånger per vecka varav två pass har fokus på ben. Förra veckan körde jag följande upp delning. Måndag tränade jag ben/rygg, torsdag: bröst/axlar/bål och söndag ben/bål.

Det jag skulle kunna bli bättre på är rörlighetsträningen som jag känner har blivit eftersatt, läs lite bortglömd. Det ska jag ta tag i!

Så ser det ut just nu. Hur tränat du för tillfället? Berätta!

Det är dock det här jag drömmer om och längtar efter. Att springa på fjället var det jag ville göra i sommar. Nu har jag det som motivation och målbild!

Det är dock det här jag drömmer om och längtar efter. Att springa på fjället var det jag ville göra i sommar. Nu har jag det som motivation och målbild!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *