Kvällsfys

Delar av gårdagen spenderades på Storsjöns is tillsammans med hunden, grannen och Lilleman. Vädret var återigen strålande. Jag kan inte minnas att jag har upplevt en sådan här fin vårvinter under de 10 år som jag har bott i Östersund. Jag har valt rätt vår att vara föräldraledig med andra ord:) Vi skidade i 45 minuter innan vi slog oss ned för att sola och fika.

Jag hade med mig ett bra mellis som jag tänkte tipsa om. Lite Kesella, frusna hallon och hasselnötter. Enkelt, gott och nyttigt, Kesella innehåller mycket protein För att väga upp det nyttiga hade jag dock med Åre drickchoklad och en bit mörk choklad:)

Vi satt i solen en stund innan vi skidade tillbaka. Det börjar synas i ansiktet att jag har varit ute i solen en del nu, jag har fått lite fräknar samt en schysst ”mössbränna”. Skidturen igår blev den dagens fysiska aktivitet, jag räknar den dock inte som träning då det verkligen var lugn och sansad turåkning.

20130410_14311020130410_144650

Idag hade jag tänkt att träna på dagen men dagens promenad med Lilleman blev längre än vad det var tänkt och efter det var jag så trött att jag tog en tupplur i soffan. Träningen fick således genomföras senare på kvällen. När Lilleman hade somnat så drog jag på mig träningskläderna och tog med mig hunden ut. Vi joggade ett varv runt den travbana som finns precis där jag bor och därefter körde jag tabataintervaller. Jag blev så inspirerad av mitt eget pass i tisdags att jag också ville köra tabataintervaller:)

Jag körde burpees, dips mot en parkbänk, utfallshopp och någon form av ryggövning där jag drog mig upp mot en stock. Dipsen och ryggövningen (som för övrigt tog mycket på biceps också) var jobbigare än väntat. Sedan joggade jag hem och körde 4 övningar för bålen på pilatesbollen. Nu har jag precis duschat, ätit kvällsfika och nu är det dags att sova.

Vad har ni tränat idag?

20130411_21052520130411_211454Kvällens träningsredskap utomhus

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *