Korta backintervaller och toes to bar

Trots trötta ben så var det idag dags för korta backintervaller. Onsdagens kuperade terrängpass satt fortfarande i benen. Det var jag och grannen som gav oss i väg med Lilleman i vagnen. Vi värmde upp i ca 2 km och sedan var planen 10 st 30 sekunders backintervaller. Jag visste inte hur Lilleman skulle ty sig i vagnen så vi körde lite om varandra så att det nästan hela tiden var någon hos honom. Efter 4 st så var det inte läge för flera då Lilleman kinkade ur så jag stannade hos honom och grannen sprang klart sina intervaller. När hon var klar tog jag vid och hon passade Lilleman.

10 st blev det men det var med trötta ben. Jag tar alltid i lite mer när det är korta backintervaller:) Vid sidan av oss hade en av Östersunds gymnasieföreningar inkilning, någon form av blandning mellan fysisk aktivitet och alkohol på samma gång, dålig kombo!

Vi joggade sedan ner ca 1,5 km, då var det tungt att putta vagnen i uppförsbackarna så jag fick lite assistans:) Vi hittade ett utegym längs vägen och där filmade vi dagens bål, toes to bar/knees to elbows.

Utgångsläge: Häng dig i en stång med handflatorna från dig. Aktivera axlarna dvs häng inte bara i stången med raka armar utan spänn till ”latsen” så att du lyfts någon centimeter.
Genomförande: Lyft sedan med hjälp av magen upp benen och med så raka ben som du kan siktar du på stången med fötterna. Återgå till utgångsläget.

En annan variant är knees to elbows, du gör på samma sätt men du siktar med knäna mot armbågarna istället för med fötterna mot stången. Vissa säger att det ska vara lättare men jag vet inte om jag håller med…..20130906_15472820130906_15510020130906_155544

Imorgon drar jag till fjälls så då blir det ingen dagens bål. Det blir två övningar på söndag istället. Ha en trevlig helg!

2 reaktion på “Korta backintervaller och toes to bar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *