Kort och intensivt

Den här veckan har bjudit på 4 korta och intensiva styrkepass. Tre på gymmet och ett hemma. Jag har kört två av passen som cirklar och två av passen med superset dvs jag varvar två övningar utan vila mellan seten. På så sätt behåller jag hög puls genom hela passet och det blir ett kort och intensivt pass. De här passen ger mig nästan lika hög grad av endorfinkick som löpningen och en känsla av att vara utmattad efteråt. Det blir lite som det näst bästa liksom:)

Jag har haft olika fokus på olika pass. I tisdags var jag på  gymmet och hade jag huvudfokus på baksidan av kroppen men hade även inslag av muskelgrupper. Jag körde övningar såsom chins, raka marklyft, jorden runt. Jag körde en cirkel med 6 övningar 4 varv. Inklusive uppvärmning tog det mig 25 minuter.

På onsdagen fokuserade jag lite mer på framsidan av kroppen med övningar såsom strikta axelpressar, armhävning på kettlebells och ringdips. Även här förekom det övningar för andra muskelgrupper. Jag körde 5 övningar 5 varv. Jag avslutade med att köra två övningar separat i gymmet. Tidsåtgång inklusive uppvärmning ca 35 minuter.

I lördags hade jag fokus på rygg och bål. Jag körde övningar som chins, renegade row, ryggresningar och sidoplanka med höftpress. Den här gången varvade jag två övningar hela tiden. Tidsåtgång inkl uppvärmning 30 minuter.

Idag blev det ett träningspass här hemma på kvällskvisten. Fokus för dagen var bål med vissa inslag av ben (så mycket som jag vågar för att inte belasta knät för mycket) och jag körde övningarna som superset. 30 min totalt.

Så den här veckan har det verkligen varit korta och intensiva pass. Precis som jag vill ha det:)IMG_3429[1]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *