Jobbtisdag

Igår var det träningsvila för min del men som vanligt på tisdagar så blir det en hel del träningsrelaterade aktiviter ändå, X-fit och löpkurs.

Deltagarna på X-fit fick träna teknik i thrusters och marklyft. Konditionsdelen som följde bestod av wallballs, boxhopp, armhävning med släpp och en liggande fällkniv (man ligger på rygg med händerna utsträckta ovanför huvudet/längs golvet med en boll i händerna, man lyfter sedan fötterna tills fötterna nuddar i bollen, sedan ner tills man nästan nuddar golvet igen). 5 varv med 7 repetitioner av varje övning. Det tog deltagarna ca 10 min. Passet avlutades med plankan med indragningar på pilatesboll samt russian twist.

På kvällens löpkurs repeterade vi några löpskolningsövningar samt att jag filmade alla deltagares löpsteg. De fick inte se det på plats utan jag ska maila dem. Jag tänkte att det är bra att få se hur man faktiskt springer, det kan ju vara hel annorlunda från hur man upplever att man springer. Jag tog med min systemkamera för att försöka ta några bra foton också, men den strejkade totalt…. nästa vecka kommer det dock en anlitad fotograf för att fota gruppen så då kan det ju inte gå fel:)

Passets löpträning bestod av en intervallstege bestående av följande:
– 30 sek intervall-30 sek gåvila-1 min intervall- 30 sek gåvila-2 min intervall- 1 min gåvila- 3 min intervall-2 min gåvila- 2 min intervall-1 min gåvila-1 min intervall- 30 sek gåvila och slutligen 30 sek intervall. Totalt 15 min och 30 sek effektiv tid.

Efter det varvade vi ned innan det var dags för lite löpstryka. Armhävningar, utfall, benböj, sidoplanka med lyft och tåhävningar stod på programmet. Passets avslutades med dynamisk stretch. Ett bra och roligt pass med strålande väder, Jämtland levererar:)20130611_194510Tåhävningar är inte helt lätt utan att ha något att hålla sig i:) 20130612_162552Jag gillar att vara väl förberedd!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *