HIIT Mobility

Ikväll har jag varit iväg och testat ett av Sportsgyms nya koncept, HIIT mobility. Inriktningen är rörelse och stabilitet, precis i linje med vad jag vill lägga lite krut på. Idag var det fokus på benen:( Attans, jag behöver inte mera benträning den här veckan!

Efter en dynamisk uppvärmning i form av en rackarns massa utfall med diverse rörelse till så var det fokus på benböj i olika varianter. Övningar för baksida lår, rumpa och höft. En övning som var för sätesmuskeln kommer jag att ta med mig och köra hemma, precis vad jag behöver för att undvika smärta i knäna när jag springer. Vi avslutade med några övningar för bröstryggen, de kommer jag också att ta med mig. Jag försöker jobba på min rörlighet i just bröstryggen.

Vad tyckte jag då om passet? Jag gillar tänket med rörelse och stabilitet. Det kändes dock inte som ett träningspass, jag blev inte särskilt svettig och jag tyckte inte att det var särskilt jobbigt. Dock så tror jag att detta är precis vad många behöver för att ha en funktionellt fungerande kropp. Jag kommer att gå på passet igen och hoppas då på ett annat fokusområde. Baksida lår skulle behövas och axlar likaså:)

Efter passet stannade jag kvar för att träna lite bål. Jag körde ett gäng bålövningar och varvade dessa med chins (inte för att chins tränar bålen direkt utan för att jag bara ville:). 5 bålövningar och ett gäng chins blev det och jag kände mig sjukt svag. Inte kan jag väl ha tappat så mycket på bara någon vecka?

Nedan ser ni en reklamfilm för Sportsgyms olika HIIT pass!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *