Gympremiär

Som småbarnsförälder gäller det att träna när möjlighet ges. Igår när farbror ringde och undrade om han fick ta med sig äldsta sonen till badhuset var jag inte sen att ta chansen att sticka iväg till gymmet. Det blev den första riktiga gympremiären efter förlossningen för min del. Jag har varit till gymmet två gånger tidigare men då har jag gjort saker som jag lika gärna kunnat gjort hemma, Det var mer av sociala skäl som jag gick till gymmet då.
Igår kände jag att jag ville till gymmet för att jag ville testa hur det kändes att träna med lite tyngre vikter än vad jag har hemma samt att jag ville köra lite crosstrainer.

Mitt träningspass igår innehöll följande:
Uppvärmning, 5 min i roddmaskin
Rörlighet för bröstryggen med kvastskaft.

Styrkedel, 3×10-12 repetitioner:
Fyrstående rodd i superset med fontsquat med kettlebell
Höftlyft med ryggen på pilatesboll i superset med raka marklyft med kettlebell
Utfall i superset med stående hantellyft åt sidan
Höftsänkningar i superset med stående lateralflexion av bålen.

Vikterna anpassades så jag hela tiden kunde hålla aktiveringen i bålen.

Aktiveringsövningar för bålen
– magliggande magindrag (magtunnel)
– ryggliggande bensträck

Avslutningsvis 10 min på crosstrainer vilket kändes bra så nu kommer jag att successivt öka den tiden.

Hur bra jag än är på att träna hemma så uppskattade jag verkligen att komma till gymmet, det var skönt med lite miljöombyte då jag annars endast rörde mig mellan hemmet och förskolan igår.
Yngsta sonen var med till gymmet och sov i vagnen hela passet. Det är perfekt att kunna ställa ifrån sig vagnen i entrén och jag, som helt tränar med fria vikter, kunde träna på den öppna ytan som är precis bredvid. 20160308_162713

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *