Gräftåvallen 2013

Hemma igen efter fyra underbara dagar (ons-sön) i Gräftåvallen. Dessa dagar innehöll allt som jag ville, strålande sol, massor med skidåkning (både skate och klassiskt), solgrop, mycket god mat och givetvis en tur över fjället.

Träningsmässigt blev en bra vecka dock inte enligt plan. Ett styrkepass fick stryka på foten för all skidåkning, kroppen var helt enkelt inte sugen på mera träning:) Fredagen var den första dagen sedan graviditeten som jag körde ett dubbelpass.

Såhär blev veckan:

Måndag: vila

Tisdag: 5 km löpning med vagn

Ondag: vila

Torsdag: Kort skidpass, 5 km klassiskt

Fredag: 7 k m löpning + 8 km skidor, klassiskt

Lördag: ca 12 + 5-7 km skidor, klassiskt, 12 km i spåret och sedan ca 5-7 km över fjället. Vi var ute hela dagen och kroppen var inte i stånd för ett styrkepass efter det:)

Söndag: 5 km skate + styrka med kroppen som belastning. Här var kroppen trätt och seg så det var tunga 5 km skate.

Min man mådde lite konstigt när vi kom hem och natten till måndag började jag känna likadant, som att kroppen slåss mot någonting… Ömsom frossa och ömsom svettningar. Igår gick jag och lade mig kl 20:30 och idag har jag sovit mest hela dagen, hoppas att det hjälper.

Denna veckan är planen att få in två löppass, 6 och 8 km samt ett styrkepass. Mina föräldrar kommer till påsk och jag gissar att det då blir lite skidåkning. Med tanke på utgångsläget (att jag inte mår hundra just nu) så tror jag att ett till styrkepass får ses som bonus.

Ikväll ska jag iväg och instruera på gymmet, X-fit 40 står på programmet. Återkommer med passupplägget:)

20130322_14352020130323_14440320130323_14441120130323_15240620130323_15241420130322_094009

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *