Flexibilitet i träningen

Idag fick jag verkligen uppleva att man måste vara flexibel med sin träning när man har med sig barn på gymmet. Jag hade planerat allt så bra tyckte jag. Jag promenerade till gymmet via jobbet och på vägen somnade yngsta sonen i vagnen. Perfekt tänkte jag. Jag hann värma upp med att ro 1000 meter, köra lite rörlighet med kvastskaftet och påbörja första övningen innan sonen glatt vaknade i vagnen. Ibland ligger han kvar i vagnen och tittar och är nöjd med det men så var inte faller idag.

Min plan var att köra ett ryggpass och nyttja vissa redskap i gymmet. När sonen vaknade fick jag dock snabbt planera om då jag inte vill ha honom med inne i gymmet. Att sova i vagnen i ett hörn är en sak men jag vill inte lägga honom på golvet bredvid i gymmet när jag tränar. Jag gick in i gruppträningssalen då det inte var någon klass där och ställde mig i ett hörn där. Sonen fick ligga på en matta på golvet och titta på. Han var dock inte helt nöjd med tillvaron särskilt länge så jag satte snabbt ihop ett styrkepass med en del kombinationsövningar för att det skulle bli så effektivt som möjligt. Jag körde t ex knäböj med axelpress och sumomarklyft med drag mot hakan. 6 övningar blev det innan sonen ansåg att det var läge att lämna gymmet. Som sagt det gäller att vara flexibel och vara nöjd över den träning som faktiskt blev av:)
20160414_11485020160414_120110

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.