Fler favoriter gällande rörlighetsträning

Jag lovade för några veckor sedan sedan fler övningar gällande rörlighetsträning. Här kommer några till favoriter:)

Först en övning för baksida lår. Genom att ta hjälp av ett band/handduk eller liknande upplever jag att det är lättare att slappna av. Den här övningen tycker jag om att hålla statisk i gärna några minuter. Det fungerar lika bra att lägga sig på rygg med rumpan mot en vägg och benen upp längs väggen, då tycker jag också att jag slappnar av bra. För mig som är kort i baksidan tycker jag att detta är en toppenövning. När jag var med Springtravel till Portugal i våras gjorde vi ofta denna övning på Yingyogan och höll den då i ca 4 min. redigeradbaksidaÖvning nummer två, är en djup benböj där vi sitter ned statiskt och jobbar med att pressa ned hälarna i marken, trycker ut knäna med armbågarna samt försöker sitta så upprätt vi kan med bröstet. Här jobbar vi med rörlighet i fotled och höftled. Vill man kan man tänka sig att man gungar fram och tillbaka sida till sida alt cirkulerar runt och gör en hel cirkel för att få övningen mer dynamisk. Den här övningen lägger jag ofta in när jag instruerar i HIIT Performance (crossfitinspirerat pass) i kombination med andra övningar för just fotledsrörlighet inför övningar såsom frontsquat eller liknande. redigerad djupJag avslutar med en av mina absoluta favoriter, ett djupt utfall med rörlighet för bröstryggen.
Nu när jag är gravid försöker jag jobba med min rörlighet, framför allt i bröstet, bröstryggen och baksidan av kroppen. Trevlig helg på er!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.