Februarifokus

Som jag skrivit om tidigare så tänker jag ha olika fokus olika månader under 2015. Mitt tanke är att på så sätt implementera lite nya vanor samt att jag ser det som ett sätt att variera träningen. Här skrev jag om mitt januarifokus som var fokus på rumpan:). Idag är det den första februari och dags för nästa fokusområde. Mitt februarifokus kommer att vara rörlighet. Jag behöver satsa på att bli mer rörlig, framförallt i baksidan av kroppen. För mig innebär mitt februarifokus följande:
– Yoga eller annan typ av rörlighetspass varje vecka (1 pass)
– Fortsätta med foamroller för rumpan, höften och framsida, utsida och baksida lår.
– Inkludera övningar i styrketräningen som utmanar rörligheten framför allt i höft och baksida lår.

I övrigt så fortsätter mitt grundläggande/uthållighetstänk vad det gäller löpträningen. Långpass, lätt distanspass och backpass. I styrketräningen tänker jag gå från uthållighet till mera tung styrketräning.

Jag satsar på tre löppass per vecka, ett styrkepass och ett rörlighetspass. Jag tänker mig lite styrka efter något av löppassen också. Så ser planen ut för februari:) Hur ser din plan ut? Har du någon plan för din träning?

2014-07-16 08.37.19

Ja, som ni ser så finns det lite att jobba på. Det här gör sjukt ont i hela baksidan:)

En reaktion på “Februarifokus

  1. Pingback: Marsfokus | Träna med Glädje

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *