Familjecirkelträning i trädgården

Vi har långväga besök hemma hos oss i några dagar. För oss alla är det viktigt att få träna och med fem barn totalt i huset just nu så gör vi det bästa för att ta oss möjligheter till detta. Igår turades vi om springa i två omgångar på kvällen. I morse hade vi bestämt att vi skulle köra ett cirkelträningspass i vår trädgård. Vår bakgård är helt inhägnad så barnen kan inte ta sig någonstans och de kan leka i sandlådan, springa runt på gräsmattan eller vara med oss och göra det de kan av det vi gör. Det äldsta barnet som är ca 6 år hjälpte oss klocka tiden på varje station.

Vi byggde en cirkel med åtta stationer och körde dessa stationer 40 sek per station och alla stationer 3 gånger. Första varvet tog vi som uppvärmning och sedan körde vi på i två varv. Mellan varje varv vilade vi en kort stund och tog lite vatten. Efter sista varvet avslutade vi med 20 burpees i egen takt.

Övningarna som vi hade med i cirkelpasset var:
– Rodd i TRX
– Springa på snabbt på stället
– Liggande omvända crunches¨
– Overhead squat med kvastskaft (för att få med lite rörlighet)
– Sidoplanka med press
– Kettlebell-svingar
– Jorden runt
. Burpees

Efter passet var vi redo för en heldag på Jamtli historieland med alla barnen:) Hoppas att detta kan inspirera er att träna hemma med eller utan era barn:)20150801_10375120150801_10401820150801_10402420150801_104717

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *