Ett grymt bra pass och torso twist

Renoveringsracet har fortsatt idag och det blir nog en liten insats imorgon också är jag rädd…. Som tur var hade jag en träningsdate kl 13:00 så då var jag ju tvungen att ta en paus:)

Jag och Katta träffades på Sportsgym Blå center för ett gemensamt träningspass. Det var otroligt länge sedan jag var på ett gym, vi snackar veckor sedan! Det var även ett tag sedan jag och Katta sågs så vi hade lite att ta igen. Efter ca 10 min på löpbandet så satte jag ihop ett spontant träningspass. När jag var på utlandstjänst för några år sedan körde vi ofta något som kallades för 300. Dagens pass blev en variant av 300 och vi körde tre varv med så lite vila som möjligt av följande:
– 5 chins
– 5 toes to bar
– 10 marklyft
– 10 frivändning med kettlebell (per sida)
– 10 armhävningar
– 20 utfallshopp
– 5 chins

Toes to bar ska enligt ”300” vara en annan övning för magen och utfallshopp ska vara boxhopp men av olika anledningar valde vi toes to bar och utfallshopp. Hur som haver så blev det ett grymt bra pass. Jag tog i och jag kände mig stark. Det var länge sedan som jag var så stark i chins som jag var idag:)

Jag tänkte att toes to bar skulle vara dagens bål men jag var så trött efter passet att jag valde en lättare övning:) Dagens bålövning är torso twist.

Utgångsläge: Ligg på rygg på bollen med den övre delen av ryggen på bollen. Ha fötterna i golvet  och armarna med samlade händer upp över huvudet. Spänn magen/bålen och håll upp höften så att kroppen ligger i en rak linje.
Genomförande: Rotera överkroppen sida till sida. Huvudet följer med i samma riktning som du roterar. Underkroppen hålls stilla i utgångsposition. 20130829_14015620130829_140146

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *