Ett dygn i träningskläder

Det känns nästan som att jag har bott i mina träningskläder det senaste dygnet. Tur att jag trivs med det:) Från måndag klockan 20:15 till tisdag samma tid så hade jag träningskläder på mig hela tiden, ja inte när jag sov förstås:)

Det började på måndag kväll med pass två på On Ramp utbildningen på Crossfit-gymmet. Det passet fokuserade på strikta pressar och marklyft. Precis som det första passet så startade vi med uppvärmning och lite teknikträning. Under uppvärmningen skulle vi bland annat göra något som kallas för Spiderman walk/crawl och där hade jag det inte helt lätt med kordinationen, det slutade med att jag låg och skrattade på golvet.

Efter teknikdelen kom en styrkedel där vi skulle göra 6-8 marklyft, vila 60 sek och sedan göra 6-8 push press, vila 60 sek och 4 sådana omgångar. Sedan var det dags för själva konditionsdelen, vi skulle göra 10 marklyft och sedan 10 push press, så många varv som möjligt på 7 min. Jag fick ihop 12 varv och jag känner fortfarande att jag skulle kunna köra på lite snabbare, våga lite mer helt enkelt!

Vi avslutade med rörlighetsträning och här fick jag mig en glad överraskning, jag är väldigt rörlig i höftböjaren. det trodde jag aldrig!

På tisdag morgon satte jag på mig träningskläder igen så fort jag klev upp. Jag skulle till gymmet som jag jobbar på för fotografering, det var PT-bilder samt lite annat. Gissa vem som fick hänga i chinsstången och bli fotograferad, ett antal gånger och givetvis i det övre läget:)

Sedan hann jag hem och äta lunch (ingen idé att byta om) och fixa lite hemma innan det var dags för X-fit klockan 17. Kring 15 deltagare som skulle ta sig igenom 15 minuter med 10 djupa benböj (utan vikt), 10 armhävningar, 5 rull med hopp (vet inte vad den heter) och 10 push press och så många varv som möjligt. Givetvis var det uppvärmning innan och vi avslutade med några övningar för magen.

Jag hade 40 min på mig innan löpkursen drog igång och då gav jag mig ut och rekade inför kvällens pass. Jag hade en sträcka klar för mig i huvudet som jag ansåg skulle passa bra för kvällens fartlek, jag ville dock kolla hur lång den var. Det blev ca 3,5 km lugn jogg, perfekt för min ben som hade lite träningsvärk sedan måndagaspasset.

Klockan 18:30 drog löpkursen igång. Planen för kvällens pass var uppvärmning inkl lite löpskolning. Teknik träning på utförslöpning samt lite repetition på löpteknik uppför. Själva löpträningen var som sagt lite fartlek. Löpskolningen bestod av tågång, höga knän och tripping. Tripping måste ha varit den svåraste övningen hittills. Den var inte helt lätt att få, här får vi nog jobba lite mera tror jag:) På den här länken kan ni titta på lite olika löpskolningsövningar.

På själva fartleken skulle deltagarna tänka på löptekniken på alla typer av underlag dvs plant, uppför och utför. Uppför och utför skulle de våga ligga på lite och när det sedan blev plan mark skulle de återhämta. Banan var 600 meter lång och de skulle springa runt på banan i 10 minuter. De hann alla olika långt och fick på så vis träning på sin nivå.

Passet avslutades med lite styrketräning, nedjogg och stretch. Tre av sex tillfällen på löpkursen är nu genomförda, jösses vad fort det går och duktiga är de allihopa, det är grymt roligt att instruera dem:)

Så såg mitt senaste dygn ut, bara en massa roligt! Hur var ert dygn?

IMG_5700IMG_5710IMG_5711

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *