Diverse hemmaträning

När jag var föräldraledig förra året köpte jag hem en hel del träningsredskap för att kunna träna hemma när Lilleman sov. Det blev många hemmaträningspass det året, desto färre har det blivit i år. I år har jag kört nästan alla min styrkepass på gymmet. Dels för att jag har behövt redskap som jag inte har hemma för att ”rehaba” mitt knä och dels för att jag har velat köra med tyngre vikter än vad jag har hemma.

Idag blev det dock ett pass hemma. Jag värmde upp genom att göra X antal repetitioner av draken och en dynamisk rörelse/styrkeövning. Därefter blev det 6 st tabaintervaller. Jag tycker att tabataintervaller är grymma att nytta när jag tränar hemma. Full fart hela tiden och väldigt lite vila. Passet idag bestod av enarmsrodd, armhävning med indrag av knän under kroppen, enbensbenböj, sidoplanka och höftlyft. Svettigt och roligt. Jag gillar verkligen TRX som träningsredskap.20141001_205619

Strax innan passet hörde min utmanare av sig och berättade att han minsann gjorde 13 chins nu. Ah, efter lite lätt panik från min sida så satte maken ihop en provisorisk chinsstång i garaget och jag klämde av 12 chins lite kvickt. Med tanke på att jag körde 30 viktade chins plus några utan vikt igår så får jag vara nöjd med det. Jag tror att 13 finns inom räckhåll bara jag är utvilad:)20141001_201827
Bara fantasin sätter gränser för vad man kan göra hemma!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.