Det blir inte alltid som man tänkt sig

Igår åkte jag, maken och Lilleman till Åre. Vi var bjudna till några vänner på middag på kvällen så vi passade på att åka tidigare på dagen för att hinna ta en sväng på fjället. Vi åkte till Ullådalen i Åre för en kortare fjällpromenad. Vi letade hjortron men hittade bara några enstaka. För att jag skulle hinna få till ett löppass hade jag planerat att springa från Ullådalen till Åre via led 210. En sträcka på uppskattningsvis ca 6-7 km. Jag tyckte att det skulle bli superskoj att få springa i fjällen även om det var en kortare tur. Det hela började bra och det var en fin tur. 20140816_16250020140816_162448Det började ganska brant uppför och då gick jag då jag inte ville fresta på knät för mycket. Sedan gick det nedför och på platten. Ett tag i utförslöpningen tappade jag fokus och stod på öronen, strax därefter tappade jag bort leden som jag följde. Jag chansade lite och hamnade längs en stig och sedan var jag helt plötsligt i downhillbanan för cyklar. Jag följde den en bit men när den sedan endast gick uppför tog jag ett mindre bra beslut. Jag skulle ha valt att följa slalombacken ned och sedan sprungit asfalt sista biten till Åre. Nu valde jag att chansa och hamnade helt i råterräng. Det var helt omöjligt att springa, det gick knappt att gå och till slut hamnade jag i en bäckravin som jag följe hela vägen ned. Då var jag strax innan Tott hotell och kunde följa en stig som jag kände till. Löpningen som skulle bli en fin och härlig tur gick inte alls som det var tänkt. Lite löpning och mycket gå och en del krälande. Tyvärr tog jag inga kort när jag var som mest ute i terrängen. Ska jag vara positiv så fick jag ju vara i fjällen i alla fall, det har jag saknat hela sommaren och på kvällen blev jag bjuden på tårta då det var min födelsedag! Bättre lycka nästa gång! 20140816_191756