Delad träning

Idag har jag varit ledig från jobbet och i och med det var även Lilleman hemma från dagis. Då jag ville få till ett löppass idag och jag skulle iväg och instruera på kvällen så fick det bli löpning med barnvagn. 6 km i lugnt och behagligt tempo. Passen med barnvagn kan inte bli för långa då Lilleman numera gärna går själv så 6 km blev perfekt. Jag hade tänkt att köra att kombinerat pass med styrka hemma efter löpningen. Tiden blev dock knapp innan min lunchdate kom förbi så jag fick vänta till kvällen med styrkedelen. 20141028_103138
Efter att jag instruerat på Sportsgym så körde jag ett pass för ben, rumpa och bål. Det blev med andra ord delad träning eller om man ska kalla det för dubbelpass för min del idag. Perfekt att nyttja om man vill träna många dagar per vecka men ändå vara mån om att ha vilodagar i schemat eller om något inte blir som man tänkt sig och man ändå vill få sina träningspass gjorda. Ett anat sätt att nytta dubbelpass är om man inte har möjlighet att springa ett sammanhängande långpass, då kan dubbelpass vara en bra hjälp för att få till flera kilometer samma dag. Viktigt att komma ihåg är dock att inte styrketräna samma muskelgrupp samma dag eller sprina två tuffa pass samma dag. 20141028_110037

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *