Dagens WOD och banbeskrivningen

Igår blev det ofrivillig träningsvila då sömnen mellan söndag och måndag var under all kritik. Lilleman var vaken lite nu och då och när han väl somnade så kunde inte jag sova. Kl 04:30 satt jag och åt en banan samt slösurfade… jag var allt annat än pigg på måndagen och hade dessutom fått några förkylningskänningar. Lilleman är väldigt snorig så det är väl inte så konstigt. Jag valde att avstå från mitt planerade styrkepass med tunga basövningar.  Dock så prioriterade jag sömnen högt igår, jag sov ca 9 timmar inatt, så i morse var känningarna borta. Sömn brukar göra susen:) Kände mig dock fortfarande lite sliten (nästan bakfull utan att ha druckit) men det har varit ganska mycket ett tag nu så det är inte så konstigt.

Idag är det tisdag och det innebär HIIT Performance på Sportsgym. Efter dagens pass så körde jag, Elin och Hanna igenom samma pass.

5×5 av push jerk och sedan 12 min med 8 repetitioner wallball och 5 st burpee2box (en burpee och sedan direkt ett hopp upp på en box). Dom där 12 minuterna var långa idag och jag var glad att jag hade sällskap:) Tack för peppen, idag var det inte helt lätt att peppa igång mig själv men det blev ett bra pass ändå.

För er som är intresserade så ligger nu banbeskrivning till Spring för livet Östersund ute på hemsidan. En tuff men roligt bana! Starten går nedför slalombacken Ladängen och målet, ja det är på toppen av backen. Där i mellan är det blandad löpning på stig, spänger och eljusspår, både utför och uppför:) Häng på du med!

bildladängen

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *