Cindy

Idag var det min vän Elin som höll i HIIT Performance och jag var med som hjälpreda. Passet fokuserade på ben och jag tror att deltagarna kommer att ha rejäl träningsvärk imorgon. Passet bestod av tunga benböj, 4×5 repetitioner. Därefter följde 5 st djupa benböj och sedan ett explosivt hopp över en låda som alternerades konstant i 11 min. Snacka om att de hann göra många benböj idag…2013-12-17 18.30.23

Jag skulle egentligen ha haft en PT-kund efter passet men hon fick förhinder så då passade jag på att träna med Elin samt att en kollega hängde på. Vi var inte så sugna på att träna bara ben utan vi ville ha ett pass för hela kroppen. Elin kom med förslaget att vi skulle köra Cindy. Det innebär att man gör 5 chins, 10 armhävningar och 15 djupa benböj så många varv som  man hinner på 20 minuter. Sagt och gjort så drog vi igång.

Det tog inte lång stund innan jag behövde använda gummiband på chinsen. Det är ett grymt  hjälpmedel om man inte orkar göra så många chins. Jag satsade på att göra strikta smala armhävningar men efter halva tiden fick jag gå ned på knä. Vi tappade räkningen på hur många varv det blev men jag gissar kring 20 eller strax därunder…. otroligt att man kan bli så trött på 20 minuter:) Det är ett tufft pass, jag utmanar er att testa:) Låt det bli veckans utmaning!

Jag stannade kvar lite efter passet och körde tre övningar för bålen. Sedan var jag ganska nöjd:)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *