Ben, bål och rek

Att ha en stark bål gynnar ens löpteknik. Att vara stark i ben, rumpa och höft är skadeförebyggande samt att det också är bra för att kunna hålla en bra löpteknik. Igår körde jag ett pass för bål och ben här hemma medan Lilleman sov.

Tre övningar för benen:
– Utfall med kettlebell
– Front squat med kettlebell
– Höftlyft med skuldrorna på en pilatesboll. (Jag upplever att den tar lite mer på just rumpan än vanliga höftlyft)IMG_0038IMG_0039Fyra övningar för bålen:
– Armhävning med pik (sjukt jobbig)
– Stålmannen på boll
– Russian Twist
– Bensänkningar

Jag körde övningarna i en cirkel och fem varv blev det, sedan vaknade Lilleman.

På eftermiddagen drog jag och Grannen till Frösön och Östberget för att springa banan till vårt lopp en sista gång innan vintern drar igång på allvar. Det var den långa banan som skulle mätas en gång till så det blev 8 km terränglöpning igår också. Som tur var hade vi pannlampa med oss då det hann bli riktigt mörkt ute innan vi var klara. Torsdagen blev en bra träningsdag helt enkelt:)2013-11-28 15.01.53

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *