Basövningscirkel

Igår kväll bestämde jag mig för att jag skulle gå till gymmet tidigt på morgonen idag. Jag skulle sitta still hela dagen på jobbet samt att jag visste att det inte fanns möjlighet till träning på kvällen på heller. Enda chansen att träna idag var alltså att göra det innan jobbet. När Lilleman vaknade klockan 05:55 så kan jag inte säga att jag kände mig sådär jättepeppad direkt. Jag tog mig dock i kragen och gick iväg. Jag sprang till gymmet (ca 500 meter) och väl där körde jag några rörlighetsövningar med pinne innan jag drog igång den faktiska träningen. Jag har bestämt mig för att satsa en dag i veckan på att köra ett pass med enbart basövningar. Basövningar är övningar som engagerar flera muskelgrupper. Jag tränar helst flera muskelgrupper åt gången, jag delar ogärna upp kroppen på för många styrkepass per vecka.

Jag byggde en cirkel bestående av 5 basövningar, chins, marklyft, dips, skivstångsrodd och front squat. Jag körde 4 varv och ca 8 reps per övning. På chinsen körde jag en dropstege dvs jag började med 10 st, nästa varv 8 etc. Händerna fick lite stryk men roligt var det och jag kände mig stark idag:)

Det perfekta starten på dagen:) Lite folk var det på gymmet också så det var inga problem att ockupera de tre redskapen som jag använde:)20141104_06494320141104_06493820141104_064949

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *