Back on track och pik på boll

Det blev ett sent inlägg det här….. Dagen har bestått av att komma ”back on track” här hemma efter vår långa road trip. Kylskåpet ekade tomt, tvättkorgen var full och lägenheten såg ut som ett bombnedslag. Så vi har städat, tvättat, handlat samt förberett kvällens middag. Vi har bjudit hit några vänner på mexikansk afton.

Ja, ett gemensamt löppass hann vi också med. Mer information om det kommer imorgon. Efter löppasset fotade jag dagens bålövning, pik på boll.

Igår var ju dagens bålövning, knäindrag på boll. Pik på boll kan man säga är en lite tuffare variant med samma utgångsläge.

Utgångsläge: Placera fötterna på bollen och händerna i marken. Ha raka armar och spänn bål/mage så att du blir helt rak i genom hela kroppen.
Genomförande: Dra med bålen/magen och, med så raka ben du kan, tänk dig att rumpan ska sikta upp i luften och att fötterna ska mot händerna. Sträck sedan ut kroppen igen till utgångsläget.

En bra övning för den som vill utmana sin bål ordentligt. Benen ska som sagt vara så raka som möjligt. Jag har dock en viss begränsning i att jag är kort i baksida lår. Något som jag för övrigt jobbar på då jag numera försöker köra en del dynamisk styrka för att komma tillrätta med problemet.
IMG_1197IMG_1200

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *