Att träna barfota

När vi åkte ned till mina föräldrar så skulle vi åka tåg hela familjen, maken, Lilleman och jag. Från Sandviken skulle vi sedan åka vidare med bil till Stockholm, då skulle mina föräldrar och deras packning få plats också. Vi var med andra ord tvungna att ha så lite packning som möjligt

Jag ville inte prioritera bort träningskläderna helt så jag packade ned sport-bh, tights och en träningströja. Jag tänkte att jag skulle ta löpvila helt den här veckan så löparskorna är inte ens med, då kan jag inte frestas och springa fast jag inte ska:). Efter skidåkningen i söndags fick jag ont så nu testar jag löpvila och satsar på att göra styrkeövningarna från naprapaten.

I och med att jag inte hade några träningsskor med mig så styrketränade jag barfota hemma i källaren. Jag tycker att det kan vara så skönt att träna barfota och gör det ofta när jag kör just hemmaträningspass. Fötterna får jobba lite extra när man är barfota vilket är ett plus, att det är skönt att vara barfota är ju bara en bonus:) Tränar jag på gym så har jag mina Merell barefoot på mig. Testa du med!IMG_2179

Idag värmde jag  upp på crosstrainern och sedan körde jag igenom några övningar som naprapaten gett mig. Övningar med fokus på ben, rumpa och bål. Jag körde bland annat draken, frontböj och armhävning med indrag på boll. Sedan trängde vi in oss i bilen och körde mot Stockholm. Nu ligger jag i sängen på hotellet och imorgon väntar brorsans bröllop. Trevlig helg allihopa!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *