Att ge varandra tid och hemmaträning

Nu är vi tillbaka hemma i Östersund igen efter en helg i Stockholm. Förra veckan prioriterade jag bort träningen ganska rejält, det blev endast två pass styrka på hela veckan. Därför var jag extra taggad att få till bra träning idag. Frånvaro väcker extra sug:) Jag hade tänkt att träna sista timmen på jobbet men jag hade alldeles för mycket att göra så jag tog beslutet att hinna med lite extra på jobbet istället då jag ska vara ledig imorgon. Ja, eller ledig, jag ska jobba med företaget.

Så jag åkte hem efter jobbet och åt middag med familjen. Sedan erbjöd jag maken att gå iväg och träna, jag har fått hur mycket tid som helst till att träna när han har varit sjuk de senaste veckorna så nu tyckte jag att det var hans tur. Kanske för att döva mitt samvete då jag ofta är borta och tränar. Vi är dock noga med att låta varandra utöva våra intressen, vi tror att det gynnar oss på lång sikt.

När Lilleman somnat och maken gått till gymmet så tog jag fram lite av den träningsutrustning som jag har här hemma. Jag ville ju träna…så det var bara att göra det bästa av situationen. Jag ville få till ett pass för hela kroppen och idag nyttjade jag kettlebells, TRX och egen kroppsvikt. Jag värmde upp med utfall bakåt, musslan och höftlyft (övningar från naprapaten) och sedan körde jag 7 st övningar i form av tabataintervaller. IMG_2769Övningarna var:
– svingar
– rodd i TRX
– ryggresningar
– armhävningar
– Halo med kettlebell (bilden nedan)
– diverse plankor
– diverse magövningar

IMG_2776Jag avslutade passet med övningen draken, en övning som jag kommit att gilla skarpt och som jag skriver mer om en annan dag. Efteråt darrade jag nästan i kroppen och kände mig nöjd. Det går verkligen att få till bra hemmaträning om man vill. Nu har jag och maken kvällsfikat och snart ä det dags att sova. God natt!IMG_2774

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *