3x3x3

3 cirklar, 3 övningar och tre varv. Så blev dagens styrkepass på hemmaplan. Då eftermiddagen skulle ägnas åt öppna förskolan så passade jag på att träna här hemma medan Lilleman sov förmiddagslur.

Jag plockade fram delar av mitt hemmagym, pilatesbollen, en kettlebell, medicinbollen, foamrollern samt min yogamatta. Cirkel 1 bestod av hantelrodd med kettlebell, burpees och situps med medicinboll, 10 repetitioner på varje övning och tre varv utan vila.

Cirkel 2 bestod av benböj med axelpress (använde kettlebell som vikt), russian twist med kettlebell samt dips. 20 repetitioner på varje övning och tre varav utan vila. Cirkel 3 bestod av en variant av ryggresning där man skickar ett föremål (jag använde min foamroller) runt kroppen samtidigt som man gör ryggresningen, moutainclimbers (30 sek) och höftlyft med legcurl. 15 repetitioner på varje övning och tre varav utan vila.

Ett intensivt pass som var avklarat på under 30 min inkl uppvärmning. Med det här upplägget fick jag med hela kroppen, en hel del bålträning samt några konditionshöjande inslag och det var precis det som var mitt mål när jag satte ihop cirklarna:)

20130903_152555

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *