3 träningspass, 3 olika syften men en målsättning

Jag har nu under tre dagar tränat tre pass. Tre pass med 3 olika syften men som leder mig mot samma målsättning. I måndags jobbade maken på kvällen så då tränade jag hemma. Eftersom jag enligt min screening behöver jobba på min rörlighet så letade jag rätt på ett program med yoga för löpare på internet och tränade yoga hemma under ca 30 min. Efter det lade jag till några bålövningar. Syfte: bli rörligare och bli starkare i bålen.

I tisdags stannade jag kvar på gymmet efter att jag instruerat i HIIT Performance och körde ett styrkepass. Jag har ju bestämt mig för att köra ett pass med basövningar varje vecka så det var tisdagens fokus. Jag körde 5 basövningar, 5 varv med 8 repetitioner per övning. Övningarna var marklyft, chins, frivändning med stöt, dips och boxhopp. Syfte: jobba på min grundstyrka och bli starkare rent allmänt.20141111_183332

Idag var det dags att springa. Jag närmar mig sakta men säkert långpass efter min knäskada. Jag tycker att långpass (för min del) är över 75 minuter och idag blev det 70 min i långpassfart dvs 6 min/km. I den farten har jag låg puls och kan springa och prata obehindrat. Dock är inte min kropp van vid att springa långt just nu så jag ökar sakta men säkert distansen varje gång jag springer. En bekväm och härlig runda utan känningar. Bara jag och mina tankar! Syfte: vänja kroppen vid långvarig belastning.

Så på tre dagar har jag jobbat på min rörlighet, min styrka och min uthållighet. Alla tre passen mig att nå min målsättning för 2015 och förhoppningsvis håller de mig skadefri på vägen!20141112_150820

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *